een voorstellen Martin

Stel je hier voor en lees of post over vragen die iedereen in het begin heeft: Zou ik apneu hebben ?. Hoe gaat een slaapregistratie. Is zo’n masker ‘s nachts niet eng?

Moderator: Forum Beheerders

een voorstellen Martin

Berichtdoor martindekoning » 10 jul 2012 -18:22

Sinds maart 2012 is het kwartje gevallen. Zeer ernstige slaapapneu boven de 60 met een gewicht van 137 kg, bij een leeftijd van slechts 62!.
Eindelijk een serieus probleem waar ik onmiddelijk iets aan moest doen. Gewicht imiddels naar 106 kg gebracht met veel fietsen en heel weinig eten!
Is allemaal overheen te komen er zijn ernstiger zaken en met al die positieve informatie op internet had ik eigenlijk al het loodje moeten leggen.
Ik blijf er vrolijk onder en in mij zelf geloven, wij zijn niet voor niets op deze wereld.
Waar ik de meeste zorgen over heb gekregen is mijn masker, ik schijn een Devilbiss Sleepcube DV54 te hebben, maar het masker past niet, wordt vaak wakker, staat de druk boven de 10. Mijn verzoek is heeft iemand hier ervaring mee, TotalCare is heel erg aardig maar service schrijven ze daar toch echt anders. Komen na 2 - 3 weken omdat ze het veel te druk hebben! Heeft iemand betere ervaring graag een reactie, want ik word er soms een beetje flauw van, bellen en geen enkele reactie krijgen.

Een dag zonder lucht is een dag niet geleefd
martindekoning
New Member

Re: een voorstellen Martin

Berichtdoor Ruud J, » 10 jul 2012 -22:09

Hallo Martin,

Welkom bij dit forum. Knap van je om zoveel af te vallen. Sinds 14 maart 2012 train ik 2 keer in de week 1.5 a 2 uur en ben nu van 102 kg naar 96 kg gezakt. Ik zal nog wel te veel eten, denk ik. Maar met 1 kg per maand ben ik ook blij.

Over het masker kan ik niet veel zeggen, maar ik zou absoluut blijven bellen met TotalCare. Je moet je echt een juist passend masker aan laten meten, anders heeft een Xpap geen enkel nut.

Sterkte Ruud j,
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
F&P Icon Auto / Swift FX Intranasaal doppenmasker
Carefusion TMS - 09ADJ Kinband / Verwarmde slang
Variabele druk 8,5 cmh2o / 10,5 cmh2o
AHI >0,6 en < 5 /uur - Lftd 56 jr, begin AHI 16/uur Sept 2011
Ruud J,
Moderator

Berichtdoor Amasa » 10 jul 2012 -22:30

Hallo Martin. Ik wou dat ik zo afvallen kon opbrengen. Over je apparatuur; ik zou mijn zorgverzekeraar ingelicht hebben. Total Care krijgt tenslotte betaald voor hun (niet gedane) diensten. Er zijn mèèr bedrijven die dit werk doen. Ikzelf heb redelijk goede ervaringen met Vivisol. gr.Amasa
Amasa
Special Member XXL

Berichtdoor Riekske » 11 jul 2012 -06:53

Inderdaad helemaal mee eens. Een passend masker is echt een voorwaarde voor een goede therapie.
Ik zou inderdaad of de zorgverzekering bellen of je behandelend arts. Of allebei.
Dit moet je echt zo snel mogelijk escaleren!

en welkom op ons forum natuurlijk :wink:
35 / Vader / IT Consultant / OSAS diagnose sinds 13/12/2011 / Emergo et Luctor!

CPAP: PHILIPS RESPIRONICS REMstar Pro C-Flex+
Bevochtiger:PHILIPS RESPIRONICS System One
Masker: PHILIPS RESPIRONICS EasyLife, maat L
Riekske
Special Member XL

Berichtdoor rangerguy » 21 jan 2013 -21:22

Hallo Martin,

ik was even benieuwd of je al een oplossing had voor het probleem met de DV54 dat de FLX bij het wakker worden boven de 10 staat. Ik heb sinds een 14 dagen ook de DV54 en heb dit probleem ook.
DeVilbiss SleepCube DV54
ResMed Swift FX
AHI begin 22, nu < 5
rangerguy
Junior Member

Keer terug naar Nieuw op dit forum !