Didgeridoo spelen werkzame remedie tegen apneu en snurken

Alle andere behandelwijzen naast de CPAP of BiPap slaapapparatuur

Moderator: Forum Beheerders

Berichtdoor naish » 14 dec 2008 -22:42

Voor degenen die wat meer willen weten over apneu en snurken en een alternatieve remedie zoeken om deze klachten te doen verminderen kunnen hierover informatie vinden op de website www.didgeridoo-centrum.nl/informatie/over-snurken
Op bovenstaande pagina wordt het een en ander uitgelegd over hoe het didgeridoospelen werkt op de ademhalingsspieren die op den duur strakker worden welke een zeer positieve invloed hebben op apneu en snurken
Er zijn heel goede resultaten mee behaald en diverse kno -en longartsen van verschillende ziekenhuizen sturen patienten door naar de workshop didgeridoospelen. :D
naish
Junior Member

Berichtdoor CoBen » 14 dec 2008 -23:22

Beste Naish,

Over het nut van didgereedoo spelen in relatie met snurken en apneu is er hier in dit forum al het nodige geschreven.
Ik ben zelf tuba speler en ik heb de circulaire ademhaling bestudeerd omdat het voor mij wel ideaal leek om een toon onbeperkt te kunnen aanhouden. Ik zeg het nogmaals, om apneu's te voorkomen moet je bewust ademhalen en als je in de juiste slaapfase bent adem je niet bewust.
Maar lees eens de hele discussie erover na.

Ik durf mijn gezondheid niet op te hangen aan deze bewering.
Dit wil niet zeggen dat didgereedoo spelen geen heilzame werking heeft, want je leert er jezelf mee te ontspannen en ook de ademoefeningen zijn goed voor je.

Met vriendelijke groeten,

Ben
Er is genoeg lucht op de wereld.
Maar blijkbaar kan je toch lucht tekort komen.
CoBen
Site Admin

Berichtdoor bprosman » 14 dec 2008 -23:29

Ik weet ook niet wat ik liever hoor, een Digeridoo of snurken :wink:

Groeten, Bram
Life is not measured by the number of breaths we take, but by the moments that take our breath away. - Hilary Cooper
bprosman
Site Admin

Berichtdoor Theab » 14 dec 2008 -23:38

bprosman schreef:Ik weet ook niet wat ik liever hoor, een Digeridoo of snurken :wink:

Ik heb Carel om zijn mening gevraagd. Hij hoort liever mijn charmante snurkgeluiden dan de Digeridoo 8)
Groetjes, Thea
Theab
Moderator

Berichtdoor naish » 15 dec 2008 -14:41

Dag Ben,

Bedankt voor je reactie.
Ik betwijfel of je weet hoe de circulaire ademhaling werkt, want dit heeft namelijk helemaal niets met bewust ademhalen tijdens de slaap te maken.
Circular breathing oftewel het in -en uitademen tegelijkertijd is een TRAINING voor de ademhalingsspieren die je gewoon overdag kunt oefenen. Met deze oefening train je als het ware je ademhalingsspieren en het bovenste deel van je luchtpijp.
Doordat deze luchtpijp met de circulaire ademhaling continu open moet staan, je hebt immers een constante uitademing, worden deze spieren enorm getraint. Zie het maar als het trainen van de buikspieren, deze worden op den duur ook strakker en dat gebeurt met de spieren/ luchtpijp ook.
De discussie van enige tijd geleden doet niets af dat ik dit voor geinteresseerden toch even wil melden als een werkzame alternatieve remedie tegen het probleem van apneu en snurken

Mvg,
Niels de Lang
DidgeridooCentrum
naish
Junior Member

Berichtdoor CoBen » 15 dec 2008 -17:16

Sorry hoor, maar hier wil ik echt niet verder over discussieren.

Ben
CoBen
Site Admin

Re: Didgeridoo spelen werkzame remedie tegen apneu en snurke

Berichtdoor HAW » 15 dec 2008 -17:37

naish schreef:Dag Ben,

Bedankt voor je reactie.
Ik betwijfel of je weet hoe de circulaire ademhaling werkt, want dit heeft namelijk helemaal niets met bewust ademhalen tijdens de slaap te maken.
Circular breathing oftewel het in -en uitademen tegelijkertijd is een TRAINING voor de ademhalingsspieren die je gewoon overdag kunt oefenen.

Niet dat ik nu deze discussie wil gaan voeren, maar als je een ander iets verwijt moet je zelf wel weten wat je schrijft. Wat ik hier boven heb gemarkeerd is niet mogelijk.
Apneu is geen onderwerp om luchthartig over te doen.
HAW
Special Member XL

Berichtdoor naish » 15 dec 2008 -21:55

Ik zal de circulaire ademhaling anders omschrijven: het uitpersen van de lucht via de wangen, de tong sluit de keelklep, zodat via de neus adem kan worden gehaald naar de longen.
Immers de mondholte is nu een afgesloten gedeelte omdat de tong de keelklep afsluit. De weg is dan vrij om tegelijkertijd adem te halen via de neus.

Goede oefening om dit te oefenen: neem een teug water in je mond en zorg dat je wangen bol staan, probeer dan het water met je wangen uit je mond te persen. Wanneer je dit goed doet komt er een gelijkmatig straaltje water uit je mond. Probeer hetzelfde te doen maar met het uitpersen van de wangen dan kort in te ademen door de neus.

Wanneer je dit lukt heb je de beginselen van de circulaire ademhaling en didgeridoospelen te pakken.
Deze techniek op de didgeridoo is in 1 dag aan te leren
naish
Junior Member

Berichtdoor Theab » 15 dec 2008 -22:00

Ik krijg hier weer het ongemakkelijke gevoel van verkapte reclame voor de eigen toko.
Thea
Theab
Moderator

Berichtdoor naish » 15 dec 2008 -22:18

Voor meer informatie betreffende het wetenschappelijke onderzoek die is gedaan onder 25 apneupatienten kijk op deze link: http://www.bmj.com/cgi/rapidpdf/bmj.387 ... 0.55v1.pdf
Ook is er een interessant filmpje over het wetenschappelijke onderzoek wat is gedaan in zwitserland over didgeridoospelen en de effecten op snurken en slaapapneu: http://www.youtube.com/watch?v=4yjKJxpo3eY
naish
Junior Member

Berichtdoor bprosman » 15 dec 2008 -22:46

Ik sluit me (weer eens) bij Thea aan. Leuke reclame, maar een AHI van 72 krijg je dr echt niet mee weg. Is ook niet eens geprobeerd lees ik.

Participants 25 patients aged > 18 years with an
apnoea-hypopnoea index between 15 and 30 and who
complained about snoring.

Groeten, Bram
Life is not measured by the number of breaths we take, but by the moments that take our breath away. - Hilary Cooper
bprosman
Site Admin

Berichtdoor CoBen » 15 dec 2008 -23:11

Zoek over dit onderwerp ook eens de postjes die geplaatst zijn door "muziekmobiel" (ook uit Beets)
CoBen
Site Admin

Berichtdoor Theab » 15 dec 2008 -23:43

naish schreef:Voor meer informatie betreffende het wetenschappelijke onderzoek die is gedaan onder 25 apneupatienten kijk op deze link: http://www.bmj.com/cgi/rapidpdf/bmj.387 ... 0.55v1.pdf
Ook is er een interessant filmpje over het wetenschappelijke onderzoek wat is gedaan in zwitserland over didgeridoospelen en de effecten op snurken en slaapapneu: http://www.youtube.com/watch?v=4yjKJxpo3eY

Een onderzoek onder 25 apneu patiënten heet geen wetenschappelijk onderzoek. Een echt wetenschappelijk onderzoek op evidence based basis vraagt wel wat meer. Bovendien zoek ik mijn evidence based materiaal niet op youtube, maar op serieuze sites als PubMed.
Thea
Theab
Moderator

Berichtdoor bprosman » 16 dec 2008 -00:03

Ik gooi maar weer een oud "aanbod" in de strijd. Laat mij het kosteloos proberen, werkt het en ben ik van mn apneus af dan betaal ik de DUBBELE prijs terug. Raar... maar op een of andere manier haken ze dan allemaal af :-(. Ook de Herbalife mevrouwen (zijn over t algemeen vrouwen dat dan weer wel :wink: ).

Groeten, Bram
bprosman
Site Admin

Berichtdoor Theab » 16 dec 2008 -00:11

bprosman schreef:Ik gooi maar weer een oud "aanbod" in de strijd. Laat mij het kosteloos proberen, werkt het en ben ik van mn apneus af dan betaal ik de DUBBELE prijs terug. Raar... maar op een of andere manier haken ze dan allemaal af :-(. Ook de Herbalife mevrouwen (zijn over t algemeen vrouwen dat dan weer wel :wink: ).
Groeten, Bram

Als je beloofd om niet bij mij thuis te spelen sluit ik me bij je aan. Deze keer wil ik echter wel een foto voor mijn nachtkastje :wink:
Groetjes, Thea
Theab
Moderator

Volgende

Keer terug naar Alternatieve / andere behandelwijze