Problemen met SleepyHead Versie 1.0 Betá

Hier alle ervaringen en tips betreft SleepyHead uitlees-software.

Moderator: Forum Beheerders

Problemen met SleepyHead Versie 1.0 Betá

Berichtdoor Ruud J, » 10 apr 2016 -11:19

Problemen die met deze versie, maar ook eventueel met oudere versies, kunnen ontstaan zijn (tot nu toe):

- Grafieken die niet getoond worden bij het tabblad Dagelijks
    - Verticale tekst voor de Grafieken (Naam van de Grafiek) die deels of geheel niet getoond worden bij het tabblad Overzicht.
    - Bij het klikken op de knop Ander Profiel ontstaat er een error melding, waardoor SH afsluit, maar het window waar je een ander Profiel kunt kiezen blijft staan. Je kunt dan gewoon verder gaan.

Waar ligt dit aan?

Het probleem kan ontstaan door verouderde drivers van de grafische kaart.

Hoe op te lossen?

Ga naar het Configuratie scherm --> Verander eventueel weergeven op Categorie naar weergeven op Kleine pictogrammen --> kies Apparaat Beheer --> Kies Beeldschermadapters --> Er kunnen 1 of meerdere adapters staan --> Klik op de adapter --> Kies tabblad Stuurprogramma --> Kies Stuurprogramma bijwerken --> Kies Automatisch naar bijgewerkte stuurprogramma's zoeken.

De computer zoekt en vind eventueel een nieuwe driver en download en installeert deze automatisch.

Waarschijnlijk zult u de computer opnieuw moeten opstarten om deze driver in werking te laten treden.

Controleer daarna door SleepyHead op te starten of het probleem is opgelost. Ziet u het probleem nog, sluit dan SleepyHead af en start SleepyHead nogmaals op en controleer het dan nog eens.

Als u meerdere Beeldschermadapters heeft, controleer dan voor elk van deze adapters of er nieuwe drivers te vinden zijn en installeer deze.

Verstandig is, bij meerdere Beeldschermadapters deze uit te schakelen (Tabblad Stuurprogramma / knop Uitschakelen en slechts één beeldschermadapter ingeschakeld te laten staan.

Vaak is dan het probleem in SleepyHead opgelost.

Zijn er meer problemen, laat het hier weten!

Groet RuudJ
Medewerker AV-Kennisteam

ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
ResMed AirSense 10/Airfit P10/AHI 2.4
BENT U AL LID VAN ONZE APNEUVERENIGING,€30 / €27,50/JAAR?
WORDT LID EN ONTVANG 4X APNEUMAGAZINE + 10X het APNEUBULLETIN PER JAAR.
Ruud J,
Moderator

Re: Problemen met SleepyHead Versie 1.0 Betá

Berichtdoor dromer1967 » 11 jul 2016 -20:27

Hallo Ruud,

Weet jij of er nog meer lopende issues zijn?

Ik heb zojuist de laatste versie geïnstalleerd via de site, versie SleepyHead-1.0.0-beta-2-Snapshot-Win32-OpenGL-20160422.

Deze installeert verder goed. Hij start ook op en importeert en converteert ook de oude database (had versie 0.9 of zo geloof ik).

Maar zodra ik CPAP data van de SD kaart probeer in te lezen, stopt het programma met werken (met gelijknamige windows melding).

Ik gebruik nu ook een nieuwe CPAP (ResMed AirSense 10 Elite) dus ik weet niet of het nu aan de software versie 1 sec ligt of dat er misschien een bug in het inleesalgoritme zit voor deze CPAP?

Weet jij er misschien meer van? Heb helaas de oude versie van SleepyHead weggegooid :(
ResMed AirSense 10 Elite
Philips Dreamwear
ResMed AirFit P10
HoseLift slanghengel
dromer1967
Special Member XL

Berichtdoor Ruud J, » 11 jul 2016 -23:10

Heb je het beschreven probleem met de beeldschermadapter probleem eerst nog gecontroleerd? Heb je SH vanuit de folder waar deze is geïnstalleerd ook eens opgestart met de mogelijkheid Sleepyhead BrokenGl.exe? Heb je de SD kaart ook op slot gezet voordat je deze ging inlezen? Zoniet probeer eerst deze mogelijkheden eens.

Zelf heb ik ook de Resmed Airsense 10 AutoSet en Windows 10 en bij mij werkt SH 1.0.0 Beta 2.0 correct.

Groet RuudJ
Medewerker AV-Kennisteam

Ruud J,
Moderator

Berichtdoor dromer1967 » 12 jul 2016 -11:30

Ruud J, schreef:Heb je het beschreven probleem met de beeldschermadapter probleem eerst nog gecontroleerd?

Hoi Ruud, dank voor je reactie.
Mijn computer is altijd up-to-date inclusief alle drivers. De beeldscherm driver ook dus daar zal het niet aan liggen.

Sleepyhead op zich werkt ook prima en de oude versie werkte ook prima. Ik heb nu problemen sinds ik de data van de nieuwe CPAP probeer in te lezen. Helaas kan ik niet meer testen of mijn oude CPAP nog wel in te lezen is, want die heb ik niet meer tot mijn beschikking.

Ruud J, schreef:Heb je SH vanuit de folder waar deze is geïnstalleerd ook eens opgestart met de mogelijkheid Sleepyhead BrokenGl.exe?

Ik heb deze al wel eens gestart en daarbij werd aangegeven dat het niet nodig was om opengl ondersteund werd. Ik kan het echter proberen te forceren. Denk niet dat dit het is, want de vorige versie werkte altijd prima en ook de 1.0 beta versie start op en werkt. Ik kan alleen mijn CPAP data niet inlezen.

Ruud J, schreef:Heb je de SD kaart ook op slot gezet voordat je deze ging inlezen?

Yep. Ik heb zelfs de data naar mijn harde schijf gekopieerd en het vanaf die map geprobeerd in te lezen. Zelfde probleem.

Ruud J, schreef:Zoniet probeer eerst deze mogelijkheden eens.

Zelf heb ik ook de Resmed Airsense 10 AutoSet en Windows 10 en bij mij werkt SH 1.0.0 Beta 2.0 correct.
Groet RuudJ

Ik heb de oude versie 0.9.8 enz. nog kunnen vinden en opnieuw gebruikt. Ook daar crasht de applicatie als ik probeer mijn CPAP data in te lezen.

Het lijkt dus echt te maken te hebben met het importproces van de CPAP data.

Ik heb zelfs een nieuw leeg profile aangemaakt zonder historische data of gegevens. En ook daar gaat het mis met inlezen.

Jammer want het overzicht van sleepyhead is best heel handig. Heb ook verder geen andere software om nu het verloop te kunnen zien.
ResMed AirSense 10 Elite
Philips Dreamwear
ResMed AirFit P10
HoseLift slanghengel
dromer1967
Special Member XL

Berichtdoor Ruud J, » 13 jul 2016 -10:39

Heb je al eens je SD kaart geformatteerd en vervolgens een nachtje opnieuw in de cpap gestoken? Maak eerst een kopie en daarna formatteren. Ik kan je via We transfer ook Rescan toezenden. Stuur mij dan even je e-mail adres via een PB.

Groet RuudJ
Medewerker AV-Kennisteam

Ruud J,
Moderator

Berichtdoor dromer1967 » 13 jul 2016 -12:29

Ik zal de SD kaart formatteren. Alhoewel ik het apparaat vers van de leverancier heb gekregen dus zou ik verwachten dat de kaart ook vers is. But you never know :)

PB is ook verstuurd!
ResMed AirSense 10 Elite
Philips Dreamwear
ResMed AirFit P10
HoseLift slanghengel
dromer1967
Special Member XL

Berichtdoor dromer1967 » 14 jul 2016 -20:30

De SD kaart formatteren lijkt wel een goed effect te hebben, Ruud. Ik heb de kaart geformatteerd en in het apparaat gestopt. Daarna met SleepyHead geprobeerd te lezen en dat lukt nu wel!

Weliswaar heb ik nog alleen maar summary info over mijn nieuwe CPAP maar dat komt wellicht omdat de kaart er nog geen nacht heeft ingezeten en wellicht pas na een nieuwe sessie ook de oude data weer op de kaart schrijft.

Dat gaan we morgen zien.

In ieder geval bedankt voor de goede tip Ruud! En wellicht ook nuttig voor anderen met hetzelfde probleem. Ook al heb je de CPAP nog maar pas gekregen. Blijkbaar wordt de SD kaart dan niet even voor je geformatteerd....
ResMed AirSense 10 Elite
Philips Dreamwear
ResMed AirFit P10
HoseLift slanghengel
dromer1967
Special Member XL

Berichtdoor bprosman » 14 jul 2016 -21:25

SD kaartjes kunnen wel eens corrupt raken.
Formatteren lost dat wel op.

Groeten, Bram
Life is not measured by the number of breaths we take, but by the moments that take our breath away. - Hilary Cooper
bprosman
Forum Administrator

Berichtdoor dromer1967 » 14 jul 2016 -21:28

Ja dat SD kaartjes corrupt kunnen raken weet ik Bram.

Maar het is dan bijzonder dat de CPAP er prima mee overweg kan. En dat windows het kaartje ook prima kan benaderen en zelfs alle data kan kopiëren.

Ik had dat daar toch ook problemen verwacht, maar nee :)
ResMed AirSense 10 Elite
Philips Dreamwear
ResMed AirFit P10
HoseLift slanghengel
dromer1967
Special Member XL

Berichtdoor dromer1967 » 15 jul 2016 -20:01

Helaas heb ik na het formatteren niet meer de beschikking over de oude data.

Sleepyhead geeft aan 'Summary Only :('

Maar goed. Afgelopen nacht kon wel worden ingelezen dus ik kan SleepyHead nu in ieder geval weer gebruiken.

Maar de CPAP zet blijkbaar de ontbrekende data niet alsnog op de SD kaart...
ResMed AirSense 10 Elite
Philips Dreamwear
ResMed AirFit P10
HoseLift slanghengel
dromer1967
Special Member XL

Berichtdoor Ruud J, » 15 jul 2016 -22:58

Dat klopt, F&P Icon doet dit wel, maar Resmed doet dit niet. Ik kwam daar eens achter, toe ik mijn sd kaart vergat in de Resmed te steken. De volgende ochtend alsnog gedaan, maar de informatie van die nacht is niet alsnog op de kaart geschreven en die was ik dus kwijt.

Maar het gaat erom dat die het weer doet en dat je nu weer kan uitlezen via Rescan of sleepyHead.

Groet RuudJ
Medewerker AV-Kennisteam

Ruud J,
Moderator

Berichtdoor schep4697 » 28 nov 2016 -18:05

Houdt de Philips Respironics Remstar System One de gegevens wel vast als het SD kaartje er niet in zit?

Ik moet nl. het kaartje opsturen naar Mediq Tefa en krijg het daarna weer retour.

Groetjes
Pieter

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
vriendelijke groet,
Pieter

CPAP (8cmH2O) sinds oktober 2008
Philips Respironics REMstar Pro C-Flex+
Philips Respironics Easylife masker
schep4697
Junior Member

Berichtdoor L33ntje » 28 nov 2016 -18:11

Ja, die wel.

Ik ben in het verleden het kaartje wel eens vergeten (en het is ook wel eens gecrashed waarna het opnieuw geformatteerd werd, en in beide gevallen staan uiteindelijk alle gegevens er op. Ze worden primair in het apparaat zelf opgeslagen.

Met de ResMed heb ik die ervaring niet ; daar mist in Sleepyhead dan later een groot deel van de gegevens. Maar met de Remstar, no problem.
ResMed Airsense 10 For Her met verwarmde slang
Masker : Philips Dreamwear
AHI 0,47 - was 27 , druk 10-16
L33ntje
V.I.P. Member XXL

Berichtdoor schep4697 » 29 nov 2016 -16:46

Oké, dat is fijn. Dan kan ik 'm met een gerust hart opsturen. Bedankt!

Groetjes,
Pieter

Verzonden met Tapatalk
vriendelijke groet,
Pieter

schep4697
Junior Member

Berichtdoor schep4697 » 04 dec 2016 -17:02

Vandaag m'n SD kaartje op de post gedaan naar Mediq Tefa en dus gelijk even getest met een ander kaartje. De CPAP houdt de gegevens van de laatste 17 dagen vast.

Groetjes,
Pieter

Verzonden met Tapatalk
vriendelijke groet,
Pieter

schep4697
Junior Member

Volgende

Keer terug naar SleepyHead uitlees Software