Oeps...kaartje vergeten

Hier alle ervaringen en tips betreft SleepyHead uitlees-software.

Moderator: Forum Beheerders

Oeps...kaartje vergeten

Berichtdoor L33ntje » 29 okt 2016 -07:09

Gisteren weer even naar Sleepyhead gekeken (om naast de Sleep Cycle te leggen), en helemaal vergeten vannacht het kaartje er weer in te doen.....hopelijk zet hij de afgelopen nacht er straks toch nog bij. Ik heb met mijn oude apparaat wel eens een kaartje verkrekt dat opnieuw geformatteerd werd toen ik het terug in het apparaat deed, en daar bleek uiteindelijk ook niks verloren. Dus daar reken ik dan maar op ;-)
ResMed Airsense 10 For Her met verwarmde slang
Masker : Philips Dreamwear
AHI 0,47 - was 27 , druk 10-16
L33ntje
V.I.P. Member XXL

Re: Oeps...kaartje vergeten

Berichtdoor Ruud J, » 29 okt 2016 -07:17

Helaas, Marleen je ziet nog wel wat gegevens maar een hoop informatie wordt er achteraf niet opgezet.

Ook mij is het een paar keer overkomen.

Groet RuudJ
Medewerker AV-Kennisteam

ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
ResMed AirSense 10/Airfit P10/AHI 2.4
BENT U AL LID VAN ONZE APNEUVERENIGING,€30 / €27,50/JAAR?
WORDT LID EN ONTVANG 4X APNEUMAGAZINE + 10X het APNEUBULLETIN PER JAAR.
Ruud J,
Moderator

Berichtdoor L33ntje » 29 okt 2016 -07:30

He wat flauw......nouja, een nachtje meer of minder maakt ook niet uit. Alleen jammer voor mijn mooie 100%-therapietrouw ;-)
Ik ga er vooralsnog maar van uit dat de gegevens wel netjes naar MyAir gestuurd gaan worden.....en anders pech gehad.

Dat herinnert me trouwens aan een ander fenomeen dat ik volgens mij nog niet hier gemeld had :

Toen ik mijn oude apparaat ging inleveren bij H&L (dat dat ik daarna gekocht heb, hebben zij ook nog een uitdraai gemaakt van het kaartje, en tot mijn grote verbazing stonden daar 68 (!) dagen op "zonder therapie". Dat waren de twee maanden voorafgaand aan de dag waarop hij kapot ging en ik een nieuwe kreeg. Helemaal blanco in de uitgedraaide hypnogram.

Natuurlijk heb ik mijn apparaat in die periode WEL gebruikt, en ze staan ook WEL keurig vermeld op Sleepyhead.
In retrospect zou dat eventueel de periode kunnen zijn dat mijn oude machine problemen begon te geven en meer geluid begon te maken, voor hij eind augustus echt de geest gaf. Ik kan dus eventueel wel "aantonen"- mocht het problemen geven - dat ik het ding niet twee maanden lang in de kast heb gezet.

Maar als verzekeraars op een gegeven moment echt gaan kijken hoe hoog de therapietrouw is en bij niet-gebruik machines gaan terugeisen, dan heb je WEL een probleem natuurlijk als de kaartjes zo...onbetrouwbaar zijn.
L33ntje
V.I.P. Member XXL

Berichtdoor Menno M. » 29 okt 2016 -08:34

Ik stuur met enige regelmaat mijn kaartje naar de behandelaar om het te laten uitlezen.
Men verzekerd mij elke keer dat de Resmed alle gegevens onthoudt en dan alsnog op het kaartje zet.
Maar dat is dus niet zo?
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)
Menno M.
ApneuForum Supporter

Berichtdoor L33ntje » 29 okt 2016 -08:45

Ik weet het niet, ik zal morgen weer eens kijken. De uitslag is in elk gevsl wel netjes in MyAir verschenen, dus de gegevens zijn er. ergens....
L33ntje
V.I.P. Member XXL

Berichtdoor L33ntje » 29 okt 2016 -14:09

Nou, nog even een (zeer uitgebreid) middagdutje gedaan ; na deze drukke vakantieweek had ik daar gewoon even behoefte aan. Wel vooral liggen lezen, maar toch ook wel weggezakt. Nu een stuk uitgeruster dan vanmorgen trouwens. En natuurlijk nu WEL met kaartje .

Dat heb ik toch maar even bekeken net, en helaas, hoewel hij WEL weet dat ik meer dan 10 uur totaal in mijn nest heb gelegen vandaag, heeft Sleepyhead alleen gegevens van de laatste 3 uur- mijn "middagsessie" dus - om te laten zien.

Ik had weer een "flinke periode met overmatige lekkage" (Echt een groot lek van een minuut of acht, en tegen de 40 (!) liter per minuut) en vraag me af of ik met mijn mond open heb gelegen, want mijn masker zat nog keurig op zijn plek, maar na 3 kwartier op bed werd ik weer wakker met een gortdroge neus en mond. Dacht dat het tankje leeg was, maar daar zat nog wat in. Toen heb ik toch maar de auto-functie uitgezet, de slang op 21 graden en de bevochtiging op 3, en dacht "nog even proberen hoe dit voelt". En dat had ik misschien net moeten doen, want toen werd ik dus pas tweeenhalfuur later wakker.....

In Sleephyhead zie ik dat die lekkage dus PRECIES de acht minuten is voor ik wakker werd en mijn masker af deed om mijn instellingen te wijzigen.
Mijn MyAir-score is bijgewerkt voor die eerste 45 minuten, punt er af voor masker, maar geeft vreemd genoeg geen "extra" lekkage aan. Kan zijn dat die dus NET na twaalven was.....
De "tweede helft" van mijn middagslaapje wordt natuurlijk bij morgen opgeteld ;-) - maar eens kijken over een uurtje of daar dat "lek" te zien is.
L33ntje
V.I.P. Member XXL

Berichtdoor Pearl » 31 okt 2016 -15:39

Ook ik vergeet wel eens mijn kaartje terug te plaatsen, maar toch krijg ik bij Sleepyhead gelukkig nog wel een beperkt aantal gegevens. In ieder geval de ahi verdeling, maar de grafieken kan je vergeten. Er is alleen maar een gigantisch schaap te zien :shock: !
Het aantal therapie-uren staat wel geregistreerd en heeft geen invloed op de therapietrouw.

Wat me trouwens wel verbaast, is het verschil tussen de waarden van Sleepyhead en mijn nieuwe Resmed S10 Elite. Volgens Resmed heb ik een 2x hogere ahi dan bij Sh. Ook de dagwaarden verschillen enorm.
Vorige week heb ik mijn kaartje naar de leverancier opgestuurd en zat dus 4 dagen zonder. Op de display stonden in die dagen twee keer 6 en en 2 keer rond de 1,5.
Na herinvoer van het kaartje gaf Sh 4 dagen van rond de 0.5 aan ????? Hoe kan dit?
Ook de resultaten van de laatste 30 dagen verschillen hemelsbreed. Of bij Resmed of bij Sleepyhead wordt er dus iets niet goed geregistreerd, maar ik ben het vertrouwen in Sh een beetje kwijt. Ik ben nu een lijstje van de dagverschillen over 30 dagen gaan bijhouden, zodat ik het duidelijker kan zien. Bij mijn Respironics klopte dit supergoed. Het blijft vreemd.

Lekkages heb ik gelukkig nauwelijks. Ik wordt overspoeld met smiley's, maar af en toe meldt Sh weer, dat ik forse lekkages heb gehad, maar dat geloof ik dus al niet meer.
Het is wel leuk, dat Sh commentaar geeft op de laatste nacht. Bij een lage score meldde het schaap, dat de ahi 'verduveld' goed was en daar was ik het helemaal mee eens.

Groetjes, Pearl.
Apneu is net een rollercoaster: je moet alleen zorgen, dat je er niet uitkiepert!
Pearl
V.I.P. Member XXL

Berichtdoor L33ntje » 31 okt 2016 -16:40

Zulke grote verschillen zijn mij eerlijk gezegd nog neit opgevallen, maar opbeiden heb ik eigenlijk zelden ahi's van meer dan 1, dus dan zijn de verschillen sowieso klein natuurlijk. Zal er binnenkort eens een paar bestuderen. Voor de rest maakt het me ook niet zo heel veel uit ; ik voel me goed en de controles in het slaaplab zijn goed, en DAT zijn natuurlijk de enige echte officiele gegevens. Sleepyhead is een leuk stukje software, maar natuurlijk geen geijkt diagnostisch instrument. Het kan zomaar zijn met al die verschillende apparaten dat ze niet allemaal hetzelfde geinterpreteerd of uitgelezen worden.
L33ntje
V.I.P. Member XXL

Keer terug naar SleepyHead uitlees Software