Gegevens inlezen

Hier alle ervaringen en tips betreft SleepyHead uitlees-software.

Moderator: Forum Beheerders

Gegevens inlezen

Berichtdoor L33ntje » 22 aug 2017 -20:57

Ik ben vanavond al een uur of drie bezig om Sleepyhead op mijn nieuwe laptop te krijgen (windows 10 inmiddels), maar ik doe iets verkeerd dat ik de vorige vier computers goed gedaan heb, en ik kan niet achterhalen wat het is.

Er staat nog niks op de computer (althans, de eerste keer niet ; nu lijk ik ondanks elf un- en her-installaties niet alle restjes weg te kunnen krijgen). Ik krijg het programma gedownload, ik kan het installeren (run als administrator), dan gaat mijn kaart er in en ga ik gegevens inlezen.....en dan niks meer.

Hij vraagt me om een map te kiezen (die er niet is, dus heb er maar eentje gemaakt en die Sleepyhead genoemd), en dan niks meer. Dan nog een keer de kaart inlezen, weer niks, en dan crasht het programma.

Ingewikkelder is het probleem niet, dus ik kan er niet zo veel info meer bij geven. Programma installeren - kaart inlezen - map kiezen (????? was vroeger nooit) - crash.

Welke doorgewinterde computerwizard ziet wat ik fout gedaan heb ?> Want ik kom er echt niet achter, en na elf keer installeren is het eigenlijk ook gewoon niet grappig meer....
ResMed Airsense 10 For Her met verwarmde slang
Masker : Philips Dreamwear
AHI 0,47 - was 27 , druk 10-16
L33ntje
V.I.P. Member XXL

Re: Gegevens inlezen

Berichtdoor Ruud J, » 22 aug 2017 -21:38

Hallo Marleen,

Je kunt SH dus wel zo installeren dat je het scherm te zien krijgt met de rode SD kaart.

Als je de SD kaart in de computer/kaartlezer steekt kun je hem dan wel vinden via de Windows verkenner?

Ik heb bij iemand anders ook zo probleem.

Bij het op de rode Sd kaart te drukken zul zo iets als dit moeten krijgen:

Afbeelding

Zie je dit niet, dan kan jouw laptop de SD kaart niet lezen. Misschien is hij defect? Je zou hem kunnen formatteren en dan goed kijken bij het in de Resmed stoppen of deze hem herkend.

Je kunt je profiel vanuit je oude pc/laptop kopiëren en op dezelfde locatie plakken in je nieuwe laptop zodat je je bestaande gegevens er bij houdt

Zie voor je locatie in het MENU onder Help en dan bij Over Sleepyhead naast de foto van Mark Watkins.

Groet Ruud J en laat even horen hoe het verloopt.

Gratis te downloaden is ook IOBIT Uninstaller, daar kun je restanten van software mee deleten.
Medewerker AV-Kennisteam

ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
ResMed AirSense 10/Airfit P10/AHI 2.4
BENT U AL LID VAN ONZE APNEUVERENIGING,€30 / €27,50/JAAR?
WORDT LID EN ONTVANG 4X APNEUMAGAZINE + 10X het APNEUBULLETIN PER JAAR.
Ruud J,
Moderator

Berichtdoor L33ntje » 23 aug 2017 -07:18

Nee, het is me nog niet gelukt.
Maar we (mijn man en ik) hebben het vermoeden dat de kaartlezer van deze laptop gewoon niet in orde is. Hij geeft wel aan dat er een kaart IN zit, maar we kunnen de inhoud niet zien. Sleepyhead leest hem ook wel in, maar doet er vervolgens niks mee, en herkent ook geen apparaat.
Vanmiddag dus eerst even achter een USB met kaartlezer aan en dan een nieuwe poging ;-)

Mijn man heeft ook het idee dat het kan zijn omdat de computer 64 bit is en Sleepyhead 32 ofzo, maar dat gaat mij al een beetje boven de pet.
L33ntje
V.I.P. Member XXL

Berichtdoor Ruud J, » 23 aug 2017 -07:53

Mijn pc is ook 64 bit met W10 maar SleepyHead doet het gewoon goed. Ik denk inderdaad dat dit het zelfde probleem is als wat ik met iemand anders heb.

Je kunt het ook nog proberen met een andere sd kaart mocht je die hebben.

Groet RuudJ
Medewerker AV-Kennisteam

ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
ResMed AirSense 10/Airfit P10/AHI 2.4
BENT U AL LID VAN ONZE APNEUVERENIGING,€30 / €27,50/JAAR?
WORDT LID EN ONTVANG 4X APNEUMAGAZINE + 10X het APNEUBULLETIN PER JAAR.
Ruud J,
Moderator

Berichtdoor L33ntje » 23 aug 2017 -20:05

Bingo. Het was de kaaertlezer. Met een nieuwe externe kaartlezer liep hij als een zonnetje.

Helaas niet veel info uit te halen. Ik ben drie maanden geleden gestopt met roken, en ik was benieuwd of dat op één of andere manier terug te zien zou zijn in de statistieken. Het enige echter dat "opvalt" is dat mijn AHI en tijd in Apneu gehalveerd zijn ; van heel weinig tot bijna niks. (0,68 gemiddeld het afgelopen jaar, 0,34 de afgelopen drie maanden). Ik kan dus niet beoordelen of dat statistisch signifikant is. De maximale druk enzo zijn allemaal ongeveer gelijk gebleven. Wel lijken de lekkages wat toe te nemen (niet schrikbarend), maar dat zal er mee te maken hebben dat mijn masker inmiddels bijna een jaar oud is. De rek raakt er een beetje uit, vooral uit het hoofdstel. Nog niks van Resmed gehoord trouwens over wanneer ik een nieuwe krijg.....

Waar ik een beetje bang voor was - maar onterecht dus - is of ik misschien door het niet meer roken een te hoge druk zou hebben, en meer centrale apneus zou hebben gekregen. Had ergens gelezen dat dat kon. Maar die zijn zowel het afgelopen jaar als de afdgelopen drie maanden gewoon 0,1 gebleven.

En ik ben ongeveer een half uur per etmaal meer gaan slapen. Maar dat kan ook komen doordat ik een andere baan heb en bijna nooit meer mijn wekker hoef te zetten ;-)
L33ntje
V.I.P. Member XXL

Berichtdoor MarBle1948 » 23 aug 2017 -20:48

Installeer IO-Bit Uninstaller en doe een diepe scan. Alle restanten van SH worden dan verwijderd. En probeer dan een nieuwe installatie. Rustig en goed kijken naar de instructies op het scherm

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
MarBle1948
Member

Keer terug naar SleepyHead uitlees Software