SleepyHead Versie 0.9.8.1 Mac OS & Windows

Hier alle ervaringen en tips betreft SleepyHead uitlees-software.

Moderator: Forum Beheerders

SleepyHead Versie 0.9.8.1 Mac OS & Windows

Berichtdoor Ruud J, » 03 okt 2014 -21:56

Misschien nog niet opgemerkt door jullie, maar er is een nieuwe versie van SleepyHead beschikbaar gesteld.

Via deze link kunnen jullie deze downloaden:

http://sourceforge.net/projects/sleepyh ... s/Testing/

Het blijft een test versie en als je al een versie 0.9.6 op je PC hebt staan, wil deze versie verder gaan met je huidige Profiel.

Ik heb besloten om een nieuw profiel aan te maken en mijn gegevens van de usb stick in zijn geheel op nieuw in te lezen.

Waarom? Versie 0.9.6.x had nogal eens de neiging om dagen met informatie bij elkaar te stoppen, waardoor gegevens door elkaar heen gingen lopen.

Met een schone lei beginnen is het probleem van lege dagen opgelost. Helaas heeft sommige merken (Resmed) maar een kort geheugen, vandaar de Backup functie. Bij het aanmaken van een nieuw profiel zal de reeds opgeslagen Backup gegevens niet worden meegenomen. De keuze wat je wilt moet jezelf maken. Heb je geen last gehad van "lege" dagen, dan kun je verder gaan met het reeds bestaande profiel.

De nieuwe versie is mooi van grafische vormgeving, vrij stabiel en heeft weer nieuwe mogelijkheden.

Via dubbelklik kun je de grafieken vastzetten zodat zij bij scrollen niet uit beeld verdwijnen. Je kunt nu ook delen van de Event grafiek verbergen als je daar nooit gegevens bij ziet staan.

Ook wordt de tijd weergegeven hoelang je geslapen hebt op een bepaalde druk en wat er op die druk aan Events heeft plaatsgevonden. In deze grafiek zie je ook de lijnen van de Events.

Verder is er een meetlijn die verschuifbaar is over de grafieken en daar bij zie je de bijbehorende gegevens die bij alle grafieken op dat tijdstip plaatsvonden.

Kortom deze versie is zeker de moeite waard om gedownload te worden en te gaan gebruiken.

Voor de F&P Icon gebruikers, de informatie die nu wordt weergegeven is hetzelfde als je kunt zien via de betaalde software van F&P InfoSmart. Helaas wordt de Flow Rate grafiek bij mij en waarschijnlijk ook bij jullie (nog) niet weergegeven. (Deze Flow Rate grafiek wordt niet bij de F&P InfoSmart software weergegeven en is bij mij alleen soms zichtbaar bij versie 0.9.3 van SleepyHead)

Dit is wel jammer, daar je op die grafiek de apneu en hypopneus kunt zien en de tijd die daarbij hoort kunt bepalen.

Wel is er nieuwe grafiek waar bij de Total Time in Apneu kunt zien. Volgens mij wordt in deze grafiek de gemiddelde tijdsduur van Apneus per nacht getoond.

Dus downloaden en uitproberen en denk eraan het is nog steeds een Testversie , dus Beta, en Bugs, (foutjes) willen de makers graag weten en koppel deze als antwoord aan dit bericht terug.

Bedankt alvast hiervoor. Succes.

Groet RuudJ
Medewerker AV-Kennisteam

ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
ResMed AirSense 10/Airfit P10/AHI 2.4
BENT U AL LID VAN ONZE APNEUVERENIGING,€30 / €27,50/JAAR?
WORDT LID EN ONTVANG 4X APNEUMAGAZINE + 10X het APNEUBULLETIN PER JAAR.
Ruud J,
Moderator

Re: SleepyHead Versie 0.9.8.1 Mac OS & Windows

Berichtdoor Béèm » 03 okt 2014 -22:31

Spijtig dat een linux versie nog altijd het zwarte schaap is.
Op mijn linux draait deze versie niet in Wine.
Avamys, Inuvair, Montekulast
44% diffusie, 50% longcapaciteit, Esbriet (pirfenidon)
Philips Respironics System One 261P
Béèm
Special Member

Berichtdoor bprosman » 03 okt 2014 -23:21

Spijtig dat een linux versie nog altijd het zwarte schaap is.

Raar want Mark ontwikkelt voornamelijk op Linux.
Maar waarom draai je de Windows (neem ik aan) versie in Wine en niet de native Linux versie ? :?

Groeten, Bram
Life is not measured by the number of breaths we take, but by the moments that take our breath away. - Hilary Cooper
bprosman
Forum Administrator

Berichtdoor Boudewijn » 06 okt 2014 -20:20

Die TTiA (Totale Tijd in Apneu) is een ideetje van mij! Mark heeft dat op mijn advies erin geprogrammeerd. Het is, zoals de naam al zegt de totale tijd dat je die nacht in apneu bent geweest. Daardoor heb je nu een beetje betere indruk van de ernst van de aandoening, dan met het algemeen geaccepteerde aantal apneus per uur (AHI), want dat zegt niets over de tijdsduur.

Tevens moet ik zeggen dat er iets is misgegaan bij het verwerken van de taalmodules. Wie dat wil, kan me een email sturen (klerk@apneuvereniging.nl) dan stuur ik de nieuwste bestanden (Nederlands, Duits, Frans, Zweeds, Chinees en Spaans) graag toe!

Voor vragen, opmerkingen, commentaar, klachten en complimenten over SleepyHead kun je ook bij mij terecht. Mark Watkins heeft me gevraagd om voor hem de vragen te verzamelen.
Afbeelding
Kort lontje?!

ResMed AirSense 10 Auto met HumidAire 6i
    ResMed Quattro Air
    SleepyHead versie 1.0.0 !
7 - 11 cmWk, AHI<=1
Boudewijn
Special Member XXL

Berichtdoor Boudewijn » 06 okt 2014 -20:39

bprosman schreef:Raar want Mark ontwikkelt voornamelijk op Linux.

Ik zou zeggen dat Mark tegenwoordig op een Mac werkt, hoor...
Maar hij werkt dus zelf ook met Windows 7 in een Virtual Machine. En dat gaat goed!
Afbeelding
Kort lontje?!

ResMed AirSense 10 Auto met HumidAire 6i
    ResMed Quattro Air
    SleepyHead versie 1.0.0 !
7 - 11 cmWk, AHI<=1
Boudewijn
Special Member XXL

Berichtdoor bprosman » 06 okt 2014 -21:59

Je hebt gelijk , ik loop achter :wink:

My primary development platform is Mac.. I started SleepyHead originally on Linux, but I switched over to Apple when I learned how much more productive I can be on this platform with my development work. :)

Maar hij werkt dus zelf ook met Windows 7 in een Virtual Machine. En dat gaat goed!

De Windows versie werkt ook prima op een "Echte" Windows. "Wine" is een Windows emulator onder Linux, kan me voorstellen dat Mark dat niet getest heeft en is ook een beetje onlogisch als er een "Native Linux" versie beschikbaar is.

Groeten, Bram
Life is not measured by the number of breaths we take, but by the moments that take our breath away. - Hilary Cooper
bprosman
Forum Administrator

Berichtdoor bmwpiet » 02 nov 2014 -13:00

Béèm schreef:Spijtig dat een linux versie nog altijd het zwarte schaap is.
Op mijn linux draait deze versie niet in Wine.

Ik heb Trendset software bij mijn Hoffrichter en ga er maar van uit, dat daar geen Linux versie voor is.
Ik heb hier nu 70% van mijn PC`s op Linux draaien, alleen de PC voor de CPAP draait op XP.

Piet
Resmed S9 Elite met bevochtiger, F&P neus/mond masker .
vaste druk 6,5 hPa, AHI: te hoog , technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
Live to Ride, ride to Forget.
bmwpiet
ApneuForum Supporter

Berichtdoor Ingrid4 » 15 jan 2015 -21:48

Ik heb nu ook sleepyHead 0.9.8.1 en ben er erg blij mee.
Mooi duidelijk en lekker in het Nederlands. Het ziet er ook veel beter uit dan de 0.9.6 of de 0.9.3 die ik tot voor kort altijd gebruikte.

Als je sleepyHead opstart dan krijg je al te lezen hoe je laatste nacht is geweest want bij mij stond voor vannacht ,, je had een AHI van 0.84, dat wordt beschouwde als verduveld goed''. Zo staat er nog veel meer info die gelijk duidelijkheid geeft.

Nu staat mijn tijd ook goed en hoef ik niet meer te denken hoeveel er bij of er af moet. Raakte er altijd van in de war.

Kan het iedereen aanraden deze versie van sleepyHead.

Groet Ingrid
In ieder mens is wel iets waardevols te ontdekken....

cpap Philips Respironics 60 serie plus System One verwarmde luchtbevochtiger . Masker AirFit P10 ResMed. Verwarmde slang van Philips Respironics.
Ingrid4
ApneuForum Supporter

Berichtdoor bprosman » 16 jan 2015 -13:28

alleen de PC voor de CPAP draait op XP.

Wordt dan ook wel tijd voor een update Piet, voor XP komen geen veiligheids patches meer uit.

Groeten, Bram
bprosman
Forum Administrator

Berichtdoor bmwpiet » 16 jan 2015 -14:08

Bram, ik weet het, die PC hangt niét aan internet.

Verstuurd met mijn telefoon en Teptalk.
bmwpiet
ApneuForum Supporter

Berichtdoor Ingrid4 » 16 jan 2015 -21:26

Er is mij iets opgevallen in Sleepyhead.
Bij het totale overzicht had ik van 11 september tot en met 13 januari geen druk.
Kijk ik per dag dan is de druk weer 9.
Hoe kan dit? Is er iets mis met het sd kaartje?

Groet Ingrid :wink:

cpap Philips Respironics 60 serie plus System One verwarmde luchtbevochtiger . Masker AirFit P10 ResMed. Verwarmde slang van Philips Respironics.
Ingrid4
ApneuForum Supporter

Berichtdoor Ruud J, » 16 jan 2015 -23:57

Ingrid,

Ga er maar eerder vanuit dat dit aan SleepyHead ligt. Er staat niets voor niets BETA bij, dat wil zeggen, dat het nog in ontwikkelfase zit en het kan dus nog vol met foutjes zitten. Maar als jij een vaste druk hebt van 9 cmh2o, dan is zo grafiek in het totaal overview niet echt interessant om te zien. Een rechte lijn op 9 over een hele lange periode is niet echt waardevol.

Groet RuudJ
Medewerker AV-Kennisteam

ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
ResMed AirSense 10/Airfit P10/AHI 2.4
BENT U AL LID VAN ONZE APNEUVERENIGING,€30 / €27,50/JAAR?
WORDT LID EN ONTVANG 4X APNEUMAGAZINE + 10X het APNEUBULLETIN PER JAAR.
Ruud J,
Moderator

Berichtdoor Ingrid4 » 17 jan 2015 -08:20

Ruud bedankt voor je antwoord.

Het moet gewoon ook een fout zijn want heb in december nog een slaapregistratie gehad.
Hier in stond ook dat de druk die gemeten was 9 was, dus de cpap heeft het gewoon gedaan.
Ook voel je dat wel als er geen druk zou zijn want dan wordt het ademen wel heel zwaar.

Verder is het een mooie versie waar veel informatie uit te halen is.

Groet Ingrid

Ingrid4
ApneuForum Supporter

Berichtdoor Ingrid4 » 17 jan 2015 -22:39

Omdat bij mij een deel van de gegevens in eens weg was dacht ik die weer te kunnen vinden in sleepyHead 0.9.6, maar wat schetste mijn verbazing alles was daar weg. Spontaan verdwenen. Ik weet toch zeker dat ik daar in had opgeslagen.
Hoe kunnen gegevens zomaar verdwijnen? Komt dat doordat er een andere versie op de zelfde laptop is geïnstalleerd?
Kun je überhaupt 2 versies naast elkaar gebruiken op de zelfde computer?

Omdat ik dit zo interessant begin te vinden zoek ik lekker door, maar misschien weet hier iemand hoe het zit.
De oude versie 0.9.3 heb ik ook nog, maar daar heb ik nog niet op gekeken omdat die op de oude computer zit.
Deze zal de gegevens gewoon nog hebben denk ik.

Groet Ingrid

Ingrid4
ApneuForum Supporter

Berichtdoor bmwpiet » 17 jan 2015 -22:54

IIngrid, heb je al bij voorkeuren of Preferences gekeken, of daar de opslagmappen voor data nog goed zijn ingesteld? ? Dit zeg ik uit mijn hoofd, omdat ik een halve. Pc crash heb en Sleepyhead weg is.

Verstuurd met mijn telefoon en Teptalk.
bmwpiet
ApneuForum Supporter

Volgende

Keer terug naar SleepyHead uitlees Software