Informatiemateriaal
De ApneuVereniging ziet het als primaire taak om te zorgen dat mensen met de verdenking slaapapneu een tijdige diagnose en adequate behandeling krijgen. Zij ondersteunt dit met uitgekiend voorlichtingsmateriaal.

De folder: "Zou ik apneu hebben?"
Onze zogenaamde ‘blauwe folder’ is speciaal ontwikkeld voor mensen met verdenking slaapapneu. Het is een folder met op beknopte wijze alles over diagnose en behandeling. Ideaal voor in wachtkamers van slaapklinieken en bij voorlichtingsbijeenkomsten. Deze folder is voor professionals gratis te bestellen.
Folder inzien

20150301 hoestaathetervoorApneuMagazine Special voor nieuwe patiënten
Mensen lopen gemiddeld 5-8 jaar met klachten rond voordat de diagnose slaapapneu gesteld wordt. In die tijd is er vaak door gebrek aan energie en een kort lontje van alles misgegaan op het werk, in de relatie en het gezin. Slechte nachtrust en zuurstoftekort leiden niet zelden tot de uit de literatuur bekende comorbiditeiten. Voor de mensen met matig en ernstig slaapapneu hebben we relevante artikelen gebundeld in deze Special. Compleet met actieplan voor de patiënt zelf om het leven en de gezondheid weer op de rails te krijgen.
Special inzien